Конспект заняття
«Створення композиції в кошиках
із штучних квітів,
присвяченої Небесній сотні»
Мета:
Навчальна мета:
1.Навчити дітей створювати композиції в кошиках з штучних квітів; вчити охайно та естетично виконувати вироби, презентувати готову композицію;
2.Узагальнити знання гуртківців про мистецтво флористики.
3.Продовжувати формувати уявлення про флористику як стародавній вид декоративно-прикладного мистецтва.
Розвивальна мета:
1.Розвивати творчість, уяву, фантазію, мовлення, творчу активність, пізнавальний інтерес, вміння працювати в групах;
2. Продовжити формувати вміння узагальнювати.
Виховна мета: виховувати естетичний смак, любов до природи, прищеплювати навички колективізму, взаємодопомоги, виховувати патріотів своєї Батьківщини.
Методи та прийоми: словесні, наочні, практичні.
Тип заняття: комбінований.
Обладнання: кошик,флористична губка, штучні квіти, сухоцвіти, Інтернет-ресурси, мультимедійна дошка.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
1.Перевірка присутності гуртківців.
2.Перевірка готовності гуртківців до заняття.
ІІ. Вступна частина. (вступна бесіда керівника гуртка).
1.Повідомлення теми та мети заняття
Давайте, насамперед, розгадаємо з вами кросворд на тему «Квіти -символи України». Це допоможе нам дізнатися тему нашого заняття.(cлайд 1)
|
|
|
1.
|
м
|
а
|
к
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
в
|
о
|
л
|
о
|
ш
|
к
|
а
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
р
|
о
|
м
|
а
|
ш
|
к
|
а
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
п
|
е
|
р
|
в
|
о
|
ц
|
в
|
і
|
т
|
|
|
|
|
|
5.
|
с
|
о
|
н
|
я
|
ш
|
н
|
и
|
к
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
д
|
з
|
в
|
і
|
н
|
о
|
ч
|
к
|
и
|
|
|
|
|
7.
|
к
|
а
|
л
|
и
|
н
|
а
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
г
|
о
|
р
|
и
|
ц
|
в
|
і
|
т
|
|
|
|
|
|
|
|
9.
|
б
|
а
|
р
|
в
|
і
|
н
|
о
|
к
|
|
|
|
|
|
|
к
|
о
|
л
|
о
|
с
|
с
|
я
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Стоїть півень на току у червоному ковпаку.
- Синьоока ця заброда
В полі водить хороводи.
Де вона вінки спліта —
Пшениці рідкі й жита.
- Стоять в полі сестрички: жовті очка білі повічки.
- Лікувальну силу маю,
Жовтим цвітом розцвітаю.
Називають ключ весни!
Як я звуся? Ти скажи?
- Парубійко я вродливий,
Дуже гарний, не шкодливий,
І росту собі на волі —
На городі і у полі,
Квіт до сонця повертаю,
За те й назву собі маю.
- Я дзвіночок, а не дзвоню,Замість звуків — запах роню.
- Без верби і….- нема України.
- У якої рослини горить цвіт?
- Цвіте синьо, лист зелений квітник прикрашає. Хоч мороз усе побив – його не займає.
- Не море, не річка, а хвилюється? Молодці діти, ви добре знаєте які квіти є символами України та вмієте розгадувати загадки. Одже, яким є слово розгадка нашого кросворду? Так, тема нашого заняття - створення композиції в кошику, але це ще неповна назва, тому послухайте ці рядки. (cлайд 2)
З гордістю схилю я голову свою,
За тих, хто б'ється за свободу.
За тих, хто полягли в бою,
Воюючи за волю власного народу. (cлайд 3)
Я прочитала ці рядки не просто так, а тому, що метою нашого заняття є виготовити композицію в кошику із штучних квітів, присвячену Небесній Сотні та воїнам, які загинули в АТО і віддали своє життя за спокій та мир в нашій незалежній державі. Готову композицію ми покладемо в куточок Небесної сотні і це буде нашою маленькою дякою за їх героїзм та відвагу.
2.Актуалізація опорних знань.
Гра «Продовж речення»
- Флористичні форми бувають таких видів….
- Основні тенденції побудови квіткових композицій це…
- Симетрія це…
- Лінія…
- Поєднання кольорів…
- Пропорція це…
- Фон…
- Текстура..
- Урівноваженість…
- Скажіть, будь ласка, чи виготовляли ви раніше композиції в кошиках?
- На яку тематику? Давайте пригадаємо правила створення букетів та композицій.(cлайд 4)
Правила створення композиції в кошиках:
1. Для створення букета краще заздалегідь продумати тематику композиції, після чого визначити форму, колір і поєднання кольорів.
2.При складанні букета або композиції потрібно знати, з якого боку готова прикраса буде розглядатися.
3.У більшості випадків, щоб букет чи композиція не були занадто яскравими або, навпаки, занадто бляклими, треба визначитися з розміщенням акцентів і відповідно вирішити, які квіти будуть відігравати головну роль, а які – другорядну.
- Давайте пригадаємо правила техніки безпеки поводження з гострими та ріжучими предметами.
Зараз ми з вами, щоб продовжити роботу, розділимось на групи. Попередньо я роздала вам бейджики, на яких вказані назви груп. Це допоможе нам швидко сформувати 3 групи. Кожна із груп отримає завдання, яке дасть вам можливість самостійно попрацювати, виявити свою творчість та фантазію і вміння працювати колективно (cлайд 5).
І група –Красномовці. У вас буде завдання представити композицію, придумати їй назву та підготувати невеличкий захист, який буде складатись з декількох рядків та буде подякою полеглим героям. Захист не більше 3хв. Час для підготовки 5-8 хвилин.
ІІ група – Чарівні руки. Ваше завдання - із запропонованих матеріалів створити гарну композицію. У нашому випадку - це кошик з флористичною губкою, штучні квіти, колоски пшениці, гілки верби, гілки терену, грона калини, синьо-жовта стрічка для декорування . Для цього ви повинні проявити свою творчість, фантазію, уміння створювати прекрасне. Час для підготовки 5-8 хвилин.
ІІІ група - Словотвори. Ваше завдання - визначити які рослин були використані при створенні композиції та за допомогою комп’ютера відшукати, чому саме ці рослини були використані та їх символіку. Час для підготовки 5-8 хвилин. Доповідь не більше 3хв.
3. Практична частина. Робота в групах.
- Отже, приступаємо до роботи. Групи виконують завдання.
4. Самостійна робота гуртківців. (керівник допомагає при потребі).
5. Захист групами своїх завдань. (cлайд 6)
ІІІ. Підсумок заняття.cлайд 7 )
Рефлексія.
1.Чи цікаво мені було на сьогоднішньому занятті?
2. Я відчув під час сьогоднішнього заняття… 3. Де можна використати мою творчу роботу? 4.Чим зацікавило мене мистецтво складання композицій?
5. Які ще роботи ти створив би у вільний час вдома із природних матеріалів?
Покладання композиції в куточок Небесної сотні. (cлайд 8)
|