Неділя, 28.04.2024, 10:47
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 5
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Бучацький ЦДЮТ "Сузір'я"
    Головна » 2017 » Лютий » 22 » Навчальна програма з позашкільної освіти ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
    13:03
    Навчальна програма з позашкільної освіти ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

    Навчальна програма

    з позашкільної освіти

    ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

    Початковий, основний рівні

    «Схвалено науково-методичною комісією з позашкільної освіти науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і наука України», протокол №3 від

    29.12.2015

    ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

    Програма першого року початкового та першого року основного рівнів навчання складена на основі навчальної програми з позашкільної освіти «Образотворче мистецтво » (В.П. Міщенко , Н.В. Панченко) ,схваленої науково- методичною комісією з позашкільної освіти науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України», протокол №3 від29.12.2015).

    В звязку з тим, що в програму першого року початкового рівня на тему «Види образотворчого мистецтва» виділено 4 год. теорії і не виділено годин для практики в програму внесено наступні зміни:

    Тему «Види образотворчого мистецтва» з 4 год. збільшено до 43 год.

    Тему «Тематична композиція» з 52 год. ущільнено до 18 год.

    Тему «Художні матеріали та техніки виконання художніх робіт» з 16 год. ущільнено до 10 год.

    Тему «Малюнок» з 18 год. збільшено до 20 год.

    Тему «Декоративно – прикладне мистецтво» з 18 год. збільшено до 20 год.

    Тему «Історія світового та українського образотворчого мистецтва» з 13 год. ущільнено до 10 год.

    В програму першого року основного рівня навчання внесено зміни в звязку з тим,що заняття будуть проходити 144 год. в рік , а в програмі заплановано 216год. в рік.

    Тему «Художні матеріали» з 14 год. ущільнено до 12 год.

    Тему «Малюнок» з 32 год. ущільнено до 16. год.

    Тему «Живопис» з 32 год. ущільнено до 24 год.

    Тему «Композиція» з 75 год. ущільнено до 48 год.

    Тему «Декоративно – прикладне мистецтво» з 35 год. ущільнено до 22год.

    Тему «Історія світового та українського образотворчого мистецтва» з 18 год. ущільнено до 12 год.

    Образотворче мистецтво — мистецтво відображення сущого у вигляді різних образів, зокрема таких як художні образи на площині (графіка, малярство тощо) та в просторі (скульптура).

    Образотворче мистецтво відображає дійсність у наочних образах, відтворює об'єктивно наявні властивості реального світу: об'єм, колір, просторовість, матеріальну форму предмета, світлоповітряне середовище тощо.

    Навчальна програма з позашкільної освіти «Образотворче мистецтво» складена відповідно до вимог чинного законодавства в галузі позашкільної освіти.

    Пропонована програма побудована на основі особистісного - орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного підходів до навчання образотворчому мистецтву вихованців 5-17 років.

    Мета програми - у процесі сприймання та інтерпретації творів мистецтва і практичної художньої діяльності виховувати в учнів ціннісне ставлення до дійсності та мистецтва, розвивати художню свідомість і компетентність, здатність до самореалізації, потребу в духовному самовдосконаленні.

    Основні завдання програми:

    надання знань про закони образотворчого мистецтва: основи композиції, кольорознавство, засоби виразності, чинники, що впливають на створення художнього образу;

    формування уявлень про види, жанри образотворчого та інших візуальних мистецтв, особливості художньо-образної мови; почуття патріотизму, любові до рідного краю, гуманного ставлення до навколишнього середовища; навичок аналізу художніх творів;

    розширення художньо-естетичного досвіду, опанування художніми вміннями та навичками в практичній діяльності, ознайомлення з творами світової та української художньої культури;

    - збагачення емоційно-почуттєвої сфери;

    - розвиток художніх сенсорних здібностей;

    виховання естетичного ставлення до дійсності, емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва, світоглядних уявлень і ціннісних орієнтацій.

    На початковому рівні навчальною програмою передбачено формування у вихованців художньо-естетичного ставлення до дійсності; знань та уявлень про образотворче мистецтво; оволодіння початковими фаховими знаннями і уміннями.

    На основному рівні передбачено вивчення діяльності художників у різних сферах - від станкового живопису до промислового дизайну. На даному етапі навчання формуються уявлення про жанри і види образотворчого мистецтва та інші види візуальної творчості.

    Протягом навчання на всіх рівнях передбачено введення у структуру занять оздоровчих профілактичних вправ на формування рівної постави; профілактики вад зору; запобігання розвитку плоскостопості; концентрації уваги; зміцнення м'язів рук, дрібної мускулатури кисті.

    Впровадження запропонованої програми спирається на принципи науковості, наступності, доступності, синтезу, наочності, міцності засвоєння знань, індивідуального підходу, поступового розвитку природних даних, чіткої послідовності в оволодінні лексикою і технічними прийомами візуального мистецтва, систематичності і регулярності занять, цілеспрямованості навчального процесу.

    Методами опрацювання навчального матеріалу є: словесні (бесіда, розповідь, пояснення, інструктаж); наочні (метод ілюстрацій, метод демонстрацій, показу); практичні (тренувальні вправи, індивідуальні та творчі завдання); репродуктивні (відтворювальні вправи); частково-пошукові (виконання за зразком, під керівництвом педагога); пояснювально-ілюстративні (демонстрація наочного навчання, організація сприймання, спостереження); самостійної роботи; стимулювання навчальної діяльності; формування пізнавального інтересу (пізнавальні ігри, створення ситуації успіху); контролю і самоконтролю.

    Залежно від рівня навчання програми передбачаються варіативність форм, принципів та методів навчання.

    Початковий рівень

    НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

    № з/п

    Назва теми

    Кількість годин

    теоретичних

    практичних

    всього

    1.

    Вступ

    2

    -

    2

    2.

    Художні матеріали та техніки виконання художніх робіт

    2

    8

    10

    3.

    Види образотворчого мистецтва

    6

    37

    43

    4.

    Малюнок

    2

    18

    20

    5.

    Живопис, колір, колорит

    3

    16

    19

    6.

    Тематична композиція

    4

    14

    18

    7.

    Декоративно-прикладне мистецтво

    3

    17

    20

    8.

    Історія світового та українського образотворчого мистецтва.

    10

    -

    10

    9.

    Підсумок

    2

    -

    2

     

    Всього:

    34

    110

    144

    ЗМІСТ ПРОГРАМИ

    1. Вступ

    Теоретична частина. Ознайомлення з правилами безпечного користування художніми матеріалами та з правилами поведінки в умовах студії образотворчого мистецтва.

    2. Художні матеріали та техніки виконання художніх робіт

    Теоретична частина. Малюнок, живопис аквареллю та гуашшю в творах українських художників.

    Практична частина. Заповнення довільної плями силуетів геометричних фігур (коло, квадрат, прямокутник, трикутник) різними штрихами: паралельними, навхрест, косими навхрест, колоподібними, крапками, рисками.

    Пошуки використання штриховка різних видів в графічному зображенні: штриховка навхрест (зображення сітей для лову риби, гамака, сачка для ловлення метеликів).

    3. Види образотворчого мистецтва

    Теоретична частина. Малюнок. Живопис. Графіка, Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво, народні ремесла. Архітектура, стилі різних історичних епох. Дизайн, художнє конструювання.

    Практична частина.

    Вправи з акварельними фарбами:

    - розтяжка кольорових плям від насичених до прозорих за допомогою води;

    - змішування основних фарб;

    - письмо по мокрому. Вправи з гуашевими фарбами:

    - розтяжка кольорових плям від насиченого до світлого за допомогою білил;

    - змішування основних фарб на палітрі. Вправи з олівцями, фломастерами, ручками:

    - виконання прямих, хвилястих, ламаних ліній; лінійне зображення геометричних фігур, паркану, будиночку, крижинки, тощо;

    - виконання прямого, косого в різні боки, накладеного один на одного штрихів, штриховка геометричних фігур.

    Орієнтовна тематика вправ:

    «Тихесенько вечір на землю спадає»:

    - розтяжка кольорового тону м'яким матеріалом (сангіною, вугіллям, крейдою);

    - малювання ламаних ліній і оформлення ними малюнків (паркан, гори, голки в їжачка, травичка, малювання за асоціацією);

    - малювання прямих ліній і їх застосування в малюнках: будинок, вікно, шафа, огорожа, тощо; малювання за асоціацією);

    - малювання спіралеподібних ліній і їх застосування в малюнках: равлик, роги в барана, згорнута змія, тощо; малювання за асоціацією);

    - малювання на довільне скупчення спіралеподібних ліній: хмарка, дим, кучеряве волосся, тощо; малювання за асоціацією).

    . «Знайди рибку у хвильках»:

    - малювання хвилястих ліній, що перетинаються, з домальовуванням;

    - «Кольорові перетворення чудові».

    - «Жовтий, червоний та синій промені перехрещуються на арені цирку». «Заповнення силуету геометричних фігур та довільних плям»:

    - однотонною заливкою;

    - по мокрій площині;

    - крапками по сухому;

    - крапками по мокрому.

    «Зафарбуй стіни будинку», «Зафарбуй паркан»:

    - заповнення площини локальним кольором, рівномірним за тоном. «Дерева в полі»:

    - поєднання тонкої прописки тла з пастозною. «Будинок на галявині» (завдання виконується гуашшю):

    - вдень (використання спектральних кольорів);

    - в тумані (домішування білил до спектральних кольорів);

    - вночі (домішування чорної фарби до спектральних кольорів).

    4. Малюнок

    Теоретична частина. Малюнок к основа образотворчого мистецтва. Форма предмета, її різноманітність та конструкція. Відмінність предметів за розміром.

    Поняття «симетрія», «асиметрія» на елементарному рівні, «ближче», «далі». Тональність предметів. Тональний контраст.

    Практична частина. Виконання малюнків (орієнтовна тематика): «Будиночок бабусі», «Гілочка ялинки», «Малюнок дерева», «Гриби у траві», нескладний натюрморт (з двох, трьох предметів побуту), «Пташки», «Зимовий ліс», «Міський пейзаж», «Спорт», «Портрет за уявою», «Квіти на вікні», «Силуети на снігу», «Рибка», малювання тварин: їжачок, олень, кіт, пес, корова, малювання свійських птахів: півень, курка, качка, індик, простий натюрморт: з трьох предметів, контрастних за розміром, тоном, кольором на однотонному тлі: з букетом квітів; з овочів на однотонному тлі; з двох предметів на строкатому тлі.

    5. Живопис

    Теоретична частина. Поняття «колір», «колорит». Основні кольори (спектральні). Контрастні, теплі і холодні, хроматичні та ахроматичні кольори.

    Практична частина. Виконання робіт (орієнтовна тематика): простий натюрморт з предметів побуту контрастних за розміром, формою, тоном; пейзаж: «Осіннє золото», «Сонячний день у місті», «Сільський краєвид взимку», «Дощ», «Туман», «Земля квітне»; портрет казкового героя.

    6. Тематична композиція

    Теоретична частина. Розташування зображення на аркуші (горизонтально, вертикально). Вибір формату аркуша. Побудова смислових та композиційних зв'язків у тематичній композиції. Поняття «статика», «динаміка».

    Практична частина. Виконання композицій (орієнтовна тематика): тематична композиція за сюжетами казок та інших літературних творів (за вибором); пейзажна композиція: «Моє місто», «Зима в селі (в місті)», «Лани»; портретна композиція: «Моя сім'я», «Портрет друга», «Мій улюблений вчитель».

    7. Декоративно-прикладне мистецтво

    Теоретична частина. Принципи декоративного мистецтва: стилізація, ритміка, силует. Поняття «орнамент», «декор». Розпис, витинанка, аплікація, колаж.

    Практичну частина. Створення декоративної композиції за мотивами народних ремесел. Декоративна переробка реальної форми, заповнення форм декором.

    Орієнтовна тематика робіт: «Казковий птах», «Дивний звір», «Чарівні квіти», «Прикрасимо посуд», «Декоративна таріль», «Опішнянські мотиви», «Вертепні маски», «За мотивами петриківського розпису», «Ескіз килима», Малюнок для тканини», «Ескіз новорічного костюма», «Національний український костюм», «Декоративне зображення тварин», декоративне заповнення силуету глечика, куманця, чобітка, одягу.

    8. Історія світового та українського образотворчого мистецтва

    Теоретична частина. Історія походження ремесел та декоративно-прикладного мистецтва. Українське мистецтво XIX- XX ст. Кращі світові різножанрові зразки образотворчого мистецтва.

    9. Підсумок

    Підведення підсумків. Перегляд та обговорення кращих робіт вихованців виконаних протягом року.

    ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

    Вихованці мають знати і розуміти:

    - види візуальних мистецтв: живопис, графіку, скульптуру, архітектуру, декоративно-прикладне мистецтво, дизайн;

    - поняття про різновиди художніх матеріалів;

    - розрізняти теплі та холодні кольори;

    - мати поняття про відмінність предметів за: формою, величиною, кольором та тоном. Вихованці мають вміти і застосовувати:

    - користуватися виражальними засобами живопису та малюнку;

    - створювати художні образи відповідно віковим особливостям дітей;

    - раціонально розміщувати зображення в площині аркушу паперу;

    - гармонійно підбирати сполучення кольорів у власній роботі;

    - вміти виділяти силует предмету засобами кольору та тону.

    Вихованці мають набути досвід:

    - практичної роботи аквареллю, гуашшю, олівцем, фломастерами, кульковою крейдою, кольоровою крейдою.

     

    Переглядів: 975 | Додав: suzirjabuchach | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    uCozЦДЮТ "Сузір'я" © 2024