Вівторок, 07.05.2024, 17:09
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 5
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Бучацький ЦДЮТ "Сузір'я"
    Головна » 2017 » Лютий » 22 » Продовження навчальної програми з позашкільної освіти ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО основний рівень
    13:05
    Продовження навчальної програми з позашкільної освіти ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО основний рівень

    Основний рівень

    НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

     

     

    Назва теми

    Кількість годин

    з/п

     

    теоретичних

    практичних

    всього

    1

    Вступ

    2

    -

    2

    2

    Художня творчість в житті людини

    6

    -

    6

    3

    Художні матеріали

    2

    10

    12

    4

    Малюнок

    4

    12

    16

    5

    Живопис

    2

    22

    24

    6

    Композиція

    2

    46

    48

    7

    Декоративно-прикладне мистецтво

    4

    18

    22

    8

    Історія світового та українського

    10

    2

    12

     

    образотворчого мистецтва

     

    9

    Підсумок

    2

    -

    2

     

    Всього

    34

    110

    144

    ЗМІСТ ПРОГРАМИ

    1. Вступ

    Теоретична частина. Ознайомлення з правилами безпечного користування художніми матеріалами та з правилами поведінки в умовах студії образотворчого мистецтва. Ознайомлення з завданнями роботи на даному рівні.

    2. Художня творчість в житті людини

    Теоретична частина. Живопис станковий, батальний, монументальний. Види та жанри графіки. Скульптура станкова та монументальна; медальєрне мистецтво, скульптура малих форм. Декоративно-прикладне мистецтво, народні ремесла. Архітектура, стилі різних історичних епох. Дизайн, художнє конструювання.

    3. Художні матеріали

    Теоретична частина. Властивості та особливості вугіль, масляної пастелі, соусу, кольорової туші.

    Практична частина. Виконання вправ з художніми матеріалами. Орієнтовна тематика: побудова прямої лінії з застосуванням вимірюванням олівцем; лінійна побудова квадрата з застосуванням прийому вимірюванням олівцем; побудова прямої та її поділ на два, чотири, вісім, три, шість, дев'ять рівних відрізків, перевірка за допомогою прийомів вимірюванням олівцем; побудова кола з використанням прийомів вимірюванням олівцем; пейзаж з використанням різноманітних ліній та штрихів, виконаних пером; пейзаж «Дерева» (техніка кляксографії); розтяжка тону з застосуванням техніки розтирання (вугілля, пастель); «Пташка» (техніка видряпування (туш, кольорова крейда, свічка).

    4. Малюнок

    Теоретична частина. Пропорції предметів, відповідність форми предмета натурі. Поняття «симетрія» і «асиметрія». Закони перспективного скорочення. Форма предмета, тінь, світлотінь, взаємовплив предметів у середовищі. Пластика зображення людини та тварини.

    Практична частина. Орієнтовна тематика малюнків: натюрморт з 2-х 3-х предметів, контрастних за формою і тоном на тлі драперій; складний натюрморт з предметами побуту та драперій; натюрморт з геометричними гіпсовими фігурами; малювання постаті людини, тварин та птахів за уявою; малювання рослин з натури; замальовки та начерки пейзажів.

    5. Живопис

    Теоретична частина. Пошуки кольору наближеного до натури з урахуванням впливу середовища. Передача об'єму предметів засобами кольору. Поняття колористичних відношень.

    Практична частина. Орієнтовна тематика робіт: прості натюрморти з двох предметів побуту та фруктів, протилежних за кольором на тлі драперій локального кольору; прості натюрморти з трьох предметів побуту та овочів наближених за кольором на тлі однотонної драперії; складні натюрморти з п'яти, шести предметів на тлі драперій, в ' теплій гамі; складні натюрморти з п'яти, шести предметів на тлі драперій, в холодній гамі; складні натюрморти з гіпсових геометричних фігур з драперіями; етюди пейзажів та рослин на пленері.

    6. Композиція

    Теоретична частина. Види композицій. Поняття «композиційний центр».

    Практична частина. Виконання композицій (орієнтовна тематика): композиція за спостереженнями з життя міста або села («Ринок», «В магазині», «В саду»; пейзажна композиція: «Море», «Квітуча вулиці», «Людина, яку я люблю»; портретна композиція; образний тематичний натюрморт: «Мої улюблені речі»; ілюстрація до літературного твору (за вибором); плакат: «Екологічний плакат», «За здоровий спосіб життя», «Земля - мій дім», «Збережемо пам'ятки давнини»; літера-малюнок, слово-малюнок (за вибором); ескіз власного екслібрису; листівка до Нового року, Різдва, Великодня; ескіз фантастичної архітектурної споруди за мотивами казки «Місто майстрів»; ескіз костюму, декорації до казки, маски до опери П. Чайковського «Черевички» або до балету С. Прокоф'єва «Попелюшка», «Лускунчик»; дизайн лотка для продажу морозива; ескіз дизайну «Веселий автобус»; ескіз обгорток цукерок та інших упаковок; лінійний ескіз медалі «Кращому учню»; ескіз декоративної тканини «Весна», «Українські мотиви», «Іграшки»; ескіз шкільної форми; ескіз дитячого карнавального костюму.

    7. Декоративно-прикладне мистецтво

    Теоретична частина. Зв'язок стилізації з видом декоративної творчості та матеріалом виконання. Організація декоративної композиції засобами ритму. Колористичне вирішення декоративної роботи як засіб образного вирішення та образної побудови твору. Різні фактури і техніки в декоративній роботі.

    Практична частина. Виконання декоративних композицій (орієнтовна тематика): ескіз килима за мотивами українських народних промислів (решетилівських килимів); декоративне панно технікою витинанки; розпис по дереву, по склу за мотивами Яворівського та київського розпису; декоративне панно технікою витинанки (за власним задумом); декоративне панно з використанням різних фактур та матеріалів: «Море», «Поле», «Ліс».

    8. Історія світового та українського образотворчого мистецтва

    Теоретична частина. Натюрморт XVII ст. (Голландія). Натюрморт ХУІІІ-ХГХ ст. Радянське мистецтво 1920-1930 рр. Українська графіка ХІХ-ХХ ст. Італійський живопис XIII - XIV ст. Англійський живопис XVIII ст. Архітектура стародавньої Греції, Середньовічна архітектура (готика). Західноєвропейська архітектура епохи Відродження. Європейська архітектура XX ст. Європейський дизайн XX ст. Монументальне мистецтво Мексики. Графіка Т. Г. Шевченка «Мальовнича Україна». Польський плакат XX ст.

    Практична частина. Вікторина «Історія світового та українського образотворчого мистецтва»

    9. Підсумок

    Підведення підсумків. Перегляд та обговорення кращих робіт вихованців виконаних протягом року.

    ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

    Вихованці мають знати і розуміти:

    - види живопису: станковий, монументальний, іконопис;

    • - види скульптури: станкова, монументальна, медальєрне мистецтво, скульптура малих форм;

    - види декоративно-прикладного мистецтва: ткацтво, кераміка, вироби зі скла; вишивка, набійка, лозоплетіння, різьблення по дереву, ковка;

    - види графіки: станкова, книжкова, плакат;

    - види архітектури: архітектура житла, архітектура громадських споруд, садово-паркова архітектура;

    - види дизайну: архітектурний дизайн, промисловий дизайн, дизайн одягу та взуття, дизайн предметів побуту;

    - поняття сценографії: ескізи театральних декорацій, костюму;

    - поняття колориту.

    Вихованці мають вміти і застосовувати:

    - порівнювати предмети за формою, розміром, тоном, кольором;

    - передавати пропорції предметів та перевіряти сприйняття пропорцій вимірювання за допомогою олівця.

    - підбирати колір на палітрі наближений до дійсного кольору і тону предметів в натурі;

    - передавати кольорово-тональні відношення відповідно до натури;

    - виявляти форму предметів за допомогою тону;

    - створювати власні образні композиції відповідно жанру і виду образотворчого мистецтва;

    - підбирати засоби художньої виразності відповідно виду образотворчого мистецтва обраного автора;

    - вміти аналізувати твори образотворчого мистецтва;

    - вміти аналізувати та коригувати власні творчі твори;

    - вміти стилізувати декоративні зображення відповідно певному виду декоративного мистецтва (ткацтво, кераміка та ін.).

    Вихованці мають набути досвід:

    - використання художніх матеріалів: акварель, гуаш, акрил, олівець, туш, перо, пастель, вугілля, сангіна, соус, кольорова туш;

    - розрізнення специфіки стилізації декоративного зображення для розпису по дереву, керамічного розпису, розпису по склу; для ткацьких виробів; вишиванок; різьблення по дереву.

     

    ЛІТЕРАТУРА

    1. Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие. - М.: Архитектура С, 2007. - 392 с.

    2. Большая энциклопедия психологических тестов [Текст] / авт.-сост. А. Карелин. -Москва: Эксмо, 2005. - 416 с.

    3. Вейс, Герман. Всеобщая история Мировой культуры. Костюм. Украшения. Предметы быта. Вооружение. Храмы и жилища. Обычаи и нравы / Г. Вейс. - Москва : Эксмо, 2007. - 960 с. : ил. - ISBN 5-699-18280-2 (в пер.).

    4. Гончаренко С. У. Педагогічні закони, закономірності, принципи. Сучасне тлумачення / С. У. Гончаренко. - Рівне: Волинські обереги, 2012. - 192 с.

    5. Кара-Васильєва, Тетяна Валеріївна. Декоративне мистецтво України XX століття : У пошуках "Великого стилю" : наукове видання / Т. В. Кара-Васильєва, 3. А. Чегусова. - Київ : Либідь, 2005. - 280 с. : іл. ; 30 см. - ISBN 966-06-0402-5 (в тв. обкл.).

    6. КиПлик, Д. И. Техника живописи / Д. И. Киплик. - Москва : Шевчук В., 2008. - 502, [2] с, [16] л. ил. ; 22 см. - 2000 экз. - ISBN 978-5-94232-052-2 (в пер.) : 210 .

    7. Масол Л.М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика: монографія / Л. М. Масол. - К.: Промінь, 2006. - 432 с. Бібліограф.

    8. Масол, Л. М. Художня культура України [Электронный ресурс] : навч. посібник для загальноосвіт. навч. закладів України / Л. М. Масол, С. А. Ничкало, Г. І. Веселовська, О. І. Оніщенкб ; ред. Л. М. Масол. - Электрон, текстовые дан. - К. : Вища школа, 2006. - 239 с. -(27,0 Мб).-85(4УКР)я7М31.

    9. Малюємо морських тварин, риб і птахів / уклад. В. Ю. Гаврилова ; худож. О.І. Курдюмова ; переклад з рос. Т. Г. Корельська. _ X. : Мікко : Прінт - Серві, 2010. - 32 с. : ілюстр. - (Школа малювання).

    10. Михайленко, Всеволод Євдокимович. Основи композиції. Геометричні аспекти художнього формотворення [Текст] : навч. посібник / В. Є. Михайленко, М. І. Яковлев. -Київ : Каравела, 2004. - 304 с. : ил. - ISBN 966-8019-23-7.

    11. Нестеренко, Петро Володимирович. Історія українського екслібриса : наукове видання / П. В. Нестеренко ; [ред. Н. Чекмарьова]. - Київ : Темпора, 2010. - 328 с. : іл. ; 28 см. - ISBN 978-617-569-005-5 (в тв. опр.).

    12. Ниренберг Дж.И. Искусство творческого мышления: Пер. с англ. М. В. Драко Мн.: ООО «Попурри», 1996,- 132с.

    Переглядів: 321 | Додав: suzirjabuchach | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    uCozЦДЮТ "Сузір'я" © 2024